Často kladené dotazy

Otázky a odpovědi...

  • Zajímá Vás, zda je naše cestovní kancelář pojištění proti úpadku?
  • Kolik se platí záloha na zájezd?

Odpovědi na tyto a další otázky naleznete níže.

Proč se vydat na dovolenou s Go2

  • respektujeme místních kultury, komunity a ekosystémy,
  • jezdíme v malých skupinkách,
  • partnersky přístupujeme ke klientovi,
  • spolupracujeme s místními operátory,
  • disponujeme detailními lokálními znalostmi - v nabízených destinacích žijeme a opravdu je známe.
 

Proč se vydat na dovolenou s CK Go2?

Děláme to poctivě. Vlastníme všechny potřebné licence a povolení k podnikání v dané zemi, sponzorujeme místní komunity. Máme vlastní portfolio česky mluvících průvodců, kteří se řadí k české špičce. Disponujeme ojedinělým know-how, které u nás mnohdy využívají i ostatní CK. Jsme pojištěni proti úpadku.
Dovolená končí až s návratem zpět do Česka. Poskytujeme místní kontakt v češtině během vaší cesty, problémy řešíme operativně, neprcháme před zodpovědností.
Každá dovolená je originál. Programy důsledně připravujeme s ohledem na zadání klienta, plánovaný rozpočet, fyz. možnosti, specifické zájmy, konkrétní povahu skupiny. Vždy konzultujeme rozumné návrhy na zlevnění tak, abyste rozpočet udrželi na uzdě.
Nejsme moloch a jsme zodpovědní. Vždy přesně víte, co si kupujete, dodáváme reálné odhady na vícenáklady. Poskytujeme jednu kontaktní osobu pro řešení celé dovolené. Produkty nepřeprodáváme, a tedy nabízíme jasnou zodpovědnost.

 

Je CK Go2 pojištěná proti úpadku?

ANO, CK Go2 je pojištěna u České podnikatelské pojišťovny. Certifikát pojištění je ke stažení na našich webových stránkách nebo poskytneme na vyžádání.

 

Jaké cestovní pojištění nabízíme?

Spolupracujeme s několika pojišťovnami - nejčastěji Česká pojišťovna, Uniqua nebo Allianz. Nabízíme pojištění jak léčebných výloh, tak i storna zájezdu/letenky.

 

Jak je to s rozložením plateb za zájezd?

Zpravidla platí, že klient hradí zálohu 40% po sepsání smlouvy o zájezdu a doplatek, cca měsíc před odletem, pokud není stanoveno CK jinak.

 

Do kdy se platí záloha a v jaké výši?

Záloha ve stanovené výši se platí po podepsání smlouvy o zájezdu, vždy na základě faktury vystavné CK Go2.

 

Do kdy se platí doplatek za zájezd?

Doplatek se platí zhruba měsíc před odletem, vždy na základě vystavené faktury od CK Go2.

 

Co to znamená "zájezd na míru" nebo "individuálně" ?

Zájezd na míru/individuálně znamená, že nabídka programu a služeb je připravena na základě požadavků klientů, termínu, počtu osob, úrovně ubytování atd. Cena je kalkulována pouze na tyto služby.

 

Co znamená "celoročně"?

Do destinace resp. na zájezd se dá vycestovat během celého roku.

 

Bude s námi průvodce po celou dobu zájezdu?

Pokud se přihlásíte na průvodcovaný zájezd, tak s Vámi bude průvodce od příletu do destinace až do odletu z destinace (pokud není v zájezdu specifikováno jinak).

 

Poletí s námi průvodce už z Čech?

Zpravidla Vás přivítá průvodce až v destinaci, po příletu. Vyjímečně letí průvodce již z Česka. Ve všech destinacích máme místní česky hovořící průvodce, kteří danou lokalitu dobře znají a jsou k dispozici Vám podat detailní informace o zemi, kultuře, zvycích apod.

 

Jak je to s místním delegátem? Hovoří česky?

Delegát je místní, česky hovořící zástupce naší CK, který v dané destinaci žije. Hovoří česky nebo slovensky a obdržíte na něj kontakt pro případ, že byste během Vašeho pobytu potřebovali cokoli řešit (ať už v rámci Vašeho programu nebo zdravotní komplikace atd.).

 

Jaký je rozdíl mezi delegátem a průvodcem?

Delegát - kontaktní osoba v destinaci, slouží i v případě nouze. Průvodce - průvodcuje předem domluvený program.

 

Domluvím se v destinaci, i když umím anglicky pouze trochu?

Ano, domluvíte. Vzhledem k tomu, že od nás budete mít zajišťěné smluvené služby dopředu (ve většině případů ubytování, dopravu, letenky atd), na místě budete řešit pouze minimum (stravu, fakultativní výlety atd). I minimální znalost angličtiny je dostačující.

 

Jaké jsou storno podmínky při zrušení zájezdu?

Storno podmínky při zrušení zájezdu jsou definovány ve Všeobecných smluvních podmínkách CK Go2 s.r.o., které jsou k dispozici ke stažení na internetových stránkách CK Go2 nebo na vyžádání v CK.

 

Jak mám postupovat při zrušení zájezdu?

Pokud zájezd zruší klient (např. kvůli zdravotnímu problému), musí CK informovat a to pouze písemnou formou (ideálně emailem), poté CK vystaví stornodopis a vypočítá výši storna. Pokud je klient pojišťen na storno zájezdu, má nárok uplatnit vzniklou škodu na pojišťovně.

 

Co když zruší zájezd CK?

Go2 je oprávněna v těch případech, kdy není dodržen minimální počet účastníků, zrušit zájezd a nejpozději do 21 dnů před odjezdem zákazníkovi oznámit zrušení zájezdu z tohoto důvodu. Minimální počet účastníků u všech zájezdů je uveden v Nabídce zájezdu nebo ve SZ. CK je dále oprávněna zrušit zájezd či jeho část před zahájením jejich čerpáním, jestliže z objektivních důvodů nemůže dodržet podmínky smlouvy o zájezdu (zejména v důsledku neodvratitelných událostí, jimž nemohla CK zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní rozumně požadovat, např. živelná pohroma, sopečná činnost, rozbouřené moře, revoluce, stávka, atd.) Více ve všeobecných podmínkách CK Go2, které jsou zveřejněny na webu nebo k vyžádání.

 

Co znamená "minimální počet" účastníků zájezdu?

Minimální počet účastníků znamená počet, při kterém je garantován odjezd zájezdu. Tato informace je zapsána na smlouvě o zájezdu.

 

Jak se vyznat v tom, co děláte? Jaké služby nabízíte?

Pro začátek na vysvětlenou - jako cestovní kancelář nabízíme 3 typy služeb:

a) klasické zájezdy s českým průvodcem
- pevně daný termín, jasná trasa, skupinka ostatních cestovatelů (max. 10 osob) a konečná cena
- zdar celé akce: 99% cestovka / 1% klient

b) individuální cesty na vlastní pěst
- chcete jet sami bez průvodce, ale nechcete si to organizovat, plánovat, sedět po večerech na internetu, hledat a zjišťovat …
- např. rodiny s dětmi, manželské páry, jejichž potomci jsou v AU/NZ na studiích, staří přátelé bez angličtiny, co se chtějí jet podívat v lednu na tenis (Australian Open) aj.
- zdar celé akce: 50% cestovka / 50% klient

c) samostatné služby bez dalšího servisu
- plánujete a zajišťujete si vše sami, ale potřebujete tu a tam s něčím pomoci
- např. pronájem osobního auta, obytného vozu, plavba na Útes aj.
- zdar celé akce: 10% cestovka / 90% klient

 

Individuální cesty na vlastní pěst - co to obnáší?

V případě individuální cesty spočívá zdar celé akce zhruba z 50 % na cestovce a 50 % na klientovi.

Těch našich 50% spočívá především v práci PŘED odletem:
- sejdeme se a společně se dohodneme, co všechno budeme pro vás zajišťovat
- dobře to naplánujeme, kam pojedete, kdy, jaké služby atp.
- slušně to naceníme a vyjasníme si co je a není v ceně
- spolehlivě to odbavíme, předáme informace, vouchery, praktické pokyny atp.
- během cesty jsme k dispozici na telefonu

Těch vašich 50% spočívá především BĚHEM cesty:
- poctivě přečtete všechny naše pokyny, dotazy vyřešíme před odletem
- pokud máte nějaké specifické cíle během cesty (chcete fotit ptáka XY na hnízdišti ve slunci zapadajícím do kouřového oparu hořícího eukalyptového lesa:), sami si zjistíte kde a jaké budou během cesty možnosti (umíme to také, ale za příplatek)
- během cesty jedete podle itineráře a využíváte naše vouchery, ale operativní plánování je zcela ve vaší režii (zohledňujete počasí, chuť, zdravotní stav, nálada, smůla a štěstí během cesty apod.)
- komunikujete s místními operátory a dodavateli služeb o detailech (pozdní dojezd aj.)
- zastavujete v informačních centrech a aktivně si hledáte informace o dalších atrakcích v okolí
- sledujete aktuální počasí a zprávy a berete na to ohled při dalším programu
- pokud je potřeba, řešíte lehké problémy sami (př.: Jediný supermarket v okolí má zavřeno)
- na nás se obracíte až v okamžiku větších problémů (př.: Dojeli jsme na hotel a nemají tu žádnou rezervaci. Zrušili nám let do další destinace kvůli silnému větru. Stávkují.)
- večery často trávíte s mapou a plánujete program na další den
- časování si volíte sami (v kolik vstávat, kolik času kde strávit a v kolik asi dojet na hotel … )
- a tak dále. My jsme to celé připravili a dali vám detailní informace a doporučení, ale na vás je, abyste si to na místě přetavili do životní dovolené
- pokud vás toto operativní plánování spíše děsí, pak doporučujeme zájezd s českým průvodcem, kde se nemusíte o nic starat

 

Samostatné služby bez dalšího servisu. Jak funguje spolupráce?

Jednoduše - tvůrcem a hlavním tahounem příprav a samotné dovolené jste vy sami a u nás nakupujete jenom jednotlivé dílčí služby:
- Nechci si rezervovat obytné auto sám - nabídněte mi spolehlivé řešení.
- Nechci si vybírat z dvaceti plaveb na Útes v Cairns - vyberte to za mě a zajistěte to.

My vám rádi pomáháme a jsme rádi za jakoukoliv spolupráci, ale u některých typů služeb jsme nuceni omezit servis na nezbytné minimum. Důvod? Ceny služeb jsou kvůli konkurenčnímu boji v Austrálii a na NZ neustále tlačeny dolů, a s tím i naše provize. Takže lidově řečeno, pokud na jednom menším pronájmu v hodnotě 1 500 AUD vyděláme pouze 80 AUD na provizi, nejsme schopni vám poskytnout ten bohatý doprovodný servis, který očekáváte - ten si pak vyhrazujeme pro velké a komplexní akce (zájezdy s průvodcem a kompletní dovolené na míru bez průvodce).
Dobrá zpráva - přesný rozsah našeho servisu je v našich nabídkách jasně uveden, víte na co (ne)máte nárok, a víte “do čeho jdete”.

 

Co obnáší zájezd s českým průvodcem?

Zájezd s průvodcem má pevně danou trasu, termín, program i cenu. Tím tedy odpadá 90% celého plánování - pokud se vám zájezd líbí, nahlásíte se, uhradíte potřebné finance a začnete balit.

Vaše zodpovědnosti jsou především:
- spolupracovat, pokud vyžadujeme z vaší strany nějakou dílčí akci (např. vybrat si plavbu na Útes)
- číst pokyny a sepisovat si dotazy někam do deníčku
- zúčastnit se předodletové schůzky - účast není povinná, ale řešíme tam právě ty vaše dotazy z deníčků
- včas nás informovat o případných zdravotních, či dietních omezeních
- dostavit se včas na odlet

Naopak naše zodpovědnosti jsou především tyto:
- poskytneme vám všechny potřebné informace v dostatečném předstihu
- zajistíme víza i cestovní pojištění
- zodpovíme dotazy i mimo předodlet. schůzku
- během zájezdu pak logicky plníme všechny dohodnuté služby ve slíbené kvalitě
- operativně řešíme nenadálé události během zájezdu
- konečné slovo má vždy průvodce, ten řídí program a je plně zodpovědný za zdárný průběh zájezdu

Je-li inzerováno více aktivit pro jednu lokalitu, pak se rozumí, že se dá v daném čase obvykle absolvovat jen jedna z nich. Vždy se jedná o kompromis ve výběru dle zájmu jednotlivce, dostupnosti aktivity ve stanovený čas (například pozdě vyjádříte zájem a bude vyprodaná) a možností dané skupiny. Větší nedochvilnost jednotlivých účastníků může znamenat narušení programu a jeho zkrácení na jiném místě pro všechny.

Pro vaši informaci - profesionální řidič musí dodržovat časy na přestávky dle novozélandských zákonů a tomu se musí podřídit program a průběh zájezdu. Je nám známo, že mnoho českých CK provozuje zájezdy v zahraničí nelegálně, např. řidič ani nedodržuje potřebné zastávky na odpočinek. Paradoxně se pak někteří cestovatelé, na základě zkušeností s těmito CK, dožadují dlouhého denního programu (brzký ranní odjezd, pozdní večerní dojezd do ubytování).

V průběhu zájezdu může nastat situace, kdy z důvodu nepříznivého počasí, zdržení na cestě a časové tísně nebo vzhledem k jiné nepředvídatelné překážce nelze absolvovat část aktivit slíbených v programu. Je-li to možné, pak je daná aktivita nahrazena nejlepší možnou alternativou dle aktuálního rozhodnutí průvodce. Jak zmiňujeme výše - konečné slovo má vždy průvodce.

 

Máte last minute zájezdy?

Last minute zájezdy nenabízíme. Poznávací zájezdy nelze prodávat na posledních chvíli, jelikož je to jak na úkor kvality, tak na úkor dostupnosti služeb (ubytování atd).

 

Jaký je časový průběh příprav dovolené?

a) zájezdy s českým průvodcem
- vše začne podpisem smlouvy a úhradou zálohy (obvykle cca 25 000,-)
- obratem zašleme první pokyny k zájezdu, vyřídíme víza, sjednáme cestovní pojištění
- pak se nic moc neděje - my prodáváme a vy se těšíte
- v okamžiku naplnění zájezdu na odjezdovou kapacitu (obvykle cca 4-6 měsíců před odletem) řešíme konkrétní letecké spojení, požádáme vás o druhou zálohu (obvykle cca 40 000,-), vystavíme letenky, vyřídíme extra požadavky (sedadla, dietní omezení apod.) a dotazy
- pak se nic neděje - my rezervujeme bydlení a služby a občas si voláme pokud jsou dotazy
- zhruba měsíc před odletem je další vlna: sejdeme se na předodletové schůzce, předáme vám finální pokyny k zájezdu (číslo na průvodce aj.) a doplatíte poslední platbu
- týden před odletem vám pošleme finální email, že vše je OK, zkontrolujeme poslední aktualizace na letenkách a popřejeme vám šťastnou cestu
- v den odletu na letišti už nikdo z pracovníků GO2 není přítomen a vy dálkové lety absolvujete sami
- s průvodcem se potkáte až po příletu do destinace na letišti

b) individuální cesty na vlastní pěst
- jak opakujeme na našich webech, čím dříve to začnete řešit, tím lépe pro vaši peněženku
- ideální to obvykle bývá cca 6-9 měsíců před odletem
- na začátku nám dáte svoje představy, stačí telefonicky / emailem, počet osob, délka, rozpočet, co máte rádi, co máte v plánu, pokud jste si něco vyhlídli u nás na - webu tak co konkrétně, jaké jsou nutnosti na které máme brát ohled (taťka chce vidět krokodýla :) atp. K tomu obvykle stačí dva odstavce, příp. 10min. telefonát
- my zpracujeme první nástřel nabídky a zašleme na email
- pak se o tom dále bavíme, ladíme, upravujeme + tady obvykle nastává první moment, kdy má smysl osobní schůzka (už se bavíme nad něčím konkrétním)
- po dnech / týdnech úprav se dostaneme do finální podoby nabídky - jasný termín, program, cena, co cena (ne)obsahuje, vyřešené pojištění, předběžně dohodnuté platební podmínky apod.
- následuje podpis Smlouvy o zájezdu (ideálně nejpozději 6 měsíců před odletem)
- po podpisu smlouvy hradíte první úhrady (obvykle 100% ceny letenek + 40% ceny pozemního programu)
- ano, z toho také plyne, že do podpisu případné smlouvy nám NIC neplatíte a ani se k ničemu nezavazujete - celý ten proces plánování děláme zdarma pouze s vidinou, že se pak nějak dohodneme na nějakých službách (pro vaši informaci, můžeme si to takto dovolit dělat, jelikož poměr nezávazných nabídek versus prodané a zrealizované akce máme vyšší než 90%)
- po úhradách vám zašleme první dávku podkladů k cestě (vystavené letenky, sjednané pojištění, obecné pokyny pro cestu, nouzové kontakty na CK a nově také tištěného průvodce Lonely Planet)
- pak se nic moc neděje - my pracujeme, rezervujeme, papírujeme a vy se těšíte
- v dostatečném předstihu také řešíme víza
- případné operativní dotazy řešíme telefonicky / emailem
- zhruba měsíc před odletem je další vlna: platíte doplatek do 100% sjednané ceny, my finalizujeme vouchery, kompletní pokyny k cestě a základní cestovní kuchařku
3 týdny před odletem si emailem vyladíme podklady, případně se potkáme
- týden před odletem vám pošleme finální email, že vše je OK, zkontrolujeme poslední aktualizace na letenkách a popřejeme vám šťastnou cestu
- pak už je to na vás … a v případě větších problémů po cestě také na našich spolupracovnících v destinaci

c) samostatné služby bez dalšího servisu
- čím jednodušší a efektivnější, tím lepší pro obě strany
- zašlete nám váš konkrétní požadavek, my jej naceníme a ověříme dostupnost
- v kladném případě zašleme cenovou nabídku
- pokud ji odsouhlasíte, rovnou vystavujeme fakturu (na samostatné služby se nedělá Smlouva o zájezdu)
- úhrada probíhá obvykle 100% předem, my mezitím fixně rezervujeme potřebnou službu
- po plné úhradě vám zašleme kompletní odbavení
- tím je celý proces u konce - plánování trasy ani žádný další servis obvykle není potřeba
- celý proces od přání až po finální odbavení se obvykle vejde cca do 5 emailů / 1 týdne práce
- celkem vzato, plánování dovolené je na vás a my dodáváme pouze dílčí službu a nějaký hlubší informační servis neposkytujeme
- pokud jsme se výslovně nedohodli, je na vás také zajištění víz do destinace

 

Proč nepřijímáme poptávky ve lhůtě kratší než 14 dní před odletem?

Protože bychom to nestihli celé zprocesovat a dodat vám tu kvalitu, kterou slibujeme. Viz výše, vidíte, že procedura sestavení a realizace kvalitní dovolené od CK GO2 vyžaduje nějaký čas.
Ve zvláštních případech umíme odbavit vaše přání i méně než 14 dní před odletem, ale jedná se o specifické případy, a jako takové je stejně vždy řešíme operativně po telefonu - a během toho si také upřesníme, co máte od nás čekat.

 

Proč se na vás nemůžu obrátit se žádostí o rezervaci služeb během cesty?

Ze stejných důvodů, proč nepřijímáme poptávky na cesty méně než 14 dní do odletu. Kvalita vyžaduje čas a pokud vyžadujete služby na zítra / pozítří, není reálné to stihnout tak, abyste byli spokojeni.
V takových případech je vhodné se obrátit na koncového operátora napřímo v místě.

 

Co to znamená, že u letenek a obytných vozů negarantujete cenu ani kapacitu do okamžiku rezervace?

Oslovíte nás s poptávkou, my vám pošleme cenovou nabídku a řekneme, že cena ani kapacita není garantována. Pro vás to znamená, že až se rozhodnete, budeme muset cenu a kapacitu znovu prověřit, jestli se nezměnila. A pokud se změnila, zašleme vám aktuální nabídku, kterou případně musíte znovu odsouhlasit.
Jedná se o zcela standardní postup, který razí všechny tradiční cestovní kanceláře. Na vysvětlenou, spousta služeb cestovního ruchu je tzv. rychloobrátkových - rychle se prodávají, tzn. že se mění jejich dostupnost a cena, používají se tarifní struktury ceníků (klouzavé ceny podle dostupnosti) a celá situace nabídky na trhu je dost nepřehledná.
Dobrá zpráva - okamžikem finální objednávky vám cenu 100% garantujeme, a tedy se NEstane, že bychom vám po finálním potvrzení ještě měli tendence jakkoli cenu upravovat.

 

Rozdíl mezi základní itinerář v ceně / příplatkový detailní itinerář

Pokud si u nás objednáte kompletní dovolenou na míru, bez českého průvodce, je součástí našich služeb i základní itinerář k cestě. Tento základní plán cesty obvykle obsahuje pouze informace podstatné k úspěšnému dennímu zvládnutí celé trasy (kilometráž, časy přejezdů, 3 hlavní atraktivity na každý den).

Pokud vyžadujete skutečně detailní itinerář, poskytujeme jej za příplatek - takový itinerář pak obsahuje i podrobnější mapové podklady, praktické rady a tipy (parkování aj.), suchá a mokrá denní varianta, tipy na stravování.

Také berte na vědomí, že všechny naše itineráře jsou záměrně zpracované tak, že se úplně všechno nedá stíhat a vy si musíte během dne vybrat pouze to, co je vám blízké, případně zohlednit počasí apod. Itineráře máme zpracované obecně pro všechny zájmy klientů, vy si pak ale musíte vybrat tak, abyste to stihli (každá skupinka má jinou rychlost a styl cestování).

Narovinu - předpokládáme, že se také vy před koupí zájezdu seznámíte s možnostmi výletů a atrakcí po cestě, prokonzultujete je v rámci skupiny, či s námi, na mapě si sami porovnáte ujeté vzdálenosti a vezmete je na vědomí.

Pokud si chcete udělat přesnější představu, jak vypadají obě varianty itineráře, neváhejte nás kontaktovat - rádi vám pošleme ukázku.

 

Se kterými leteckými společnostmi nejčastěji létáme?

Každá destinace má své vybrané letecké společnosti, které jsou nejvýhodnější. Nějčastěji využíváme společnosti jako Emirates, Qatar, Cathay Pacific, Air France, KLM, Air Canada, Turkish Airlines a další.

 

Letí se charterovým letem nebo pravidelnou linkou?

Vždy pravidelnou linkou. Charterové lety nevyužíváme. Letecké spojení si vždy potvrdíme s klientem v rámci nabídky.

 

Jak se řeší změny časů na letenkách? Hlídá to někdo?

Na vysvětlenou, když zakoupíte letenky v delším čas. předstihu před odletem, může se v mezičase stát, že se reálné časy odletů / příletů operativně změní - stejně, jako když se např. upravují jízdní řády vlaků. Tyto změny průběžně hlídáme a když k tomu dojde, budeme vás informovat (většinou se jedná o posuny +-30min., žádné drama). S ohledem na zdárný průběh akce vás však prosíme, abyste zhruba 12-24hod. před odletem toto sami zkontrolovali, a stejně tak i během cesty, kdykoli vás čeká letecký přesun do další destinace. To proto, že časy se mohou ze strany let. společnosti změnit operativně i několik hodin před odletem a není v našich silách jako CK včas uhlídat všechny přelety klientů, co jsou aktuálně na cestách.

 

Co dělat při ztrátě / poškození zavazadla leteckou společností?

Tady odpovídáme upřímně a jasně: 99% akce je na bedrech cestujícího, nikoli CK. Při zjištění problému se obraťte na přepážku označenou jako “Baggage Claim”, nebo “Baggage Service”. Zde je potřeba předložit palubní vstupenku (Boarding Pass) a cedulku ze zavazadla (bag tag, papírek nebo potvrzení s kódem zavazadla, který jste dostali na přepážce odbavení). Výsledkem procedury bude sepsání protokolu o škodní události, který je pro další řešení situace naprosto nezbytný.

Další scénář je již závislý na povaze problému:
- v případě ztráty zavazadla tam necháte na sebe telefonní spojení a let. společnost vás bude kontaktovat, jakmile bude zavazadlo k dispozici (zavolají vám a dohodnete si detaily předání)
- při větším poškození se to často řeší tak, že vám na místě půjčí náhradní zavazadlo, přeházíte si věci, oni si ten poškozený kufr vezmou, nechají ho opravit a když je opravený, spojí se s vámi a přivezou vám ho
- scénářů může být spousta dalších, pro další informace nás kontaktujte
- naši CK byste měli v tomto ohledu kontaktovat až v okamžiku, že se vám situace zdá neřešitelná - nejrychlejší skutečně bývá vaše akce na místě, kdy se s nimi operativně dohodnete na detailech
- u zájezdů s průvodcem se o vše postaráme my (průvodce GO2)

 

Dietní omezení na stravu v letadle - jak to řešíte?

Jednoduše - vy nás v dostatečném předstihu před odletem informujete o případných dietních omezeních, která my pak předáme letecké společnosti. Informace je elektronicky zavedena do systému a při podávání stravy v letadle pak dostanete speciální vyhovující menu.
Možných požadavků na stravu je spousta - vegetariánské menu, intolerance na laktózu, lepek apod.
Připomínáme, že pokud nás o vašich požadavcích neinformujete předem, není tato situace v letadle už jakkoli řešitelná, a dostanete standardní menu (speciální požadavky je potřeba vyžádat cca 7 dní před odletem).

 

Zajišťujete online check-in na dálkové lety, nebo si jej musím zajistit sám?

Tuto službu nezajišťujeme, a to ani za poplatek. Pokud máte o online check-in zájem, pak je potřeba si toto individuálně zajistit předem na webu leteckého dopravce. V tomto ohledu upozorňujeme, že ne každá letenka a ne každý dopravce toto umožňuje - pro konkrétní detaily kontaktujte svého garanta.

 

Zajišťujete rezervace sedadel předem?

Toto standardně nezajišťujeme. Pokud to tarif vaší letenky umožňuje, můžeme leteckou společnost informovat o vašich preferencích ve stylu “okénko / ulička”. Většina dalších poplatků v současné době bývá buď zpoplatněných, nebo je dopravci ani neumožňují (a sedadla se přidělují až na letišti). Vše závisí na dopravci a především použitém tarifu letenek.

Pokud letecký dopravce umožňuje rezervaci sedadel za poplatek (např. místa s větším prostorem pro nohy) a vy této možnosti využijete, vezměte prosím na vědomí následující skutečnosti:
- letecká společnost si vyhrazuje právo změnit/zrušit přidělení sedadel v případě provozních změn nebo z bezpečnostních důvodů
- cestovní kancelář nenese žádnou odpovědnost za změnu nebo zrušení rezervovaných míst leteckou společností
- v případě zrušení zájezdu ze strany klienta (i ze zdravotních důvodů) je zaplacená částka nevratná a cestovní pojištění se na ni nevztahuje

 

Co dělat, když nestihnete přestup a zmeškáte návazný let?

Docházet by k tomu nemělo - my obvykle rezervujeme taková spojení, kde je na přestup dostatek času a rezerva. Nicméně v letecké dopravě je spousta faktorů, které nelze nijak ovlivnit, a sehrávají svoji roli. Mimojiné z těchto důvodů se nedá nikdy jednoznačně určit vina, a ani oprávněnost nároku na kompenzaci.
Zpět k problému - vlivem studené fronty nad Frankfurtem jste byli nuceni vyčkávat na příletovém okruhu a zmeškali jste návazný let do Singapuru. Co teď?
Dokud sedíte v letadle, tak nic neřešte. Po výstupu z letadla a příchodu do letištní haly je potřeba se dostavit na přepážku letecké společnosti, která je uvedena na letence jako hlavní dopravce (jméno obvykle najdete v úvodní části letenky - například Emirates, Singapore Airlines, atp.). Předložte jim velkou letenku, cestovní pas a také palubní vstupenku (Boarding Pass) z posledního letu (na kterém vzniklo zpoždění). Letecká společnost s vámi pak bude konzultovat alternativy a další návazné lety se přerezervují tak, abyste se co nejdříve dostali do cíle. Pokud bylo zpoždění a zmeškání návazného letu zcela mimo vaši kontrolu, nebudete za přerezervování letenek nic hradit (takže pokud vám to uletí, protože jste se zapomněli v duty free obchodě :) tak si ty změny logicky doplatíte).
Nás jako CK byste měli kontaktovat teprve v okamžiku, kdy:
- po vás chce let. společnost doplatit nějaké peníze
- dostanete protichůdné nebo nejasné informace
- váš přílet do cílové destinace nějak ohrozí námi rezervované služby (návazné výlety, ubytování aj.)
- to vypadá, že budete nocovat v terminálu jako Tom Hanks :) a nikdo se nemá k tomu, aby vám sehnal a uhradil hotel
- se vám řešení situace ze strany let. společnosti nezdá standardní, nebo nevede k požadovanému výsledku

V těchto situacích se budeme snažit to vyřešit co nejrychleji k vaší spokojenosti, ale není možné nic předjímat - každá situace je specifická a neumožňuje jednoduché a spolehlivé řešení.

 

Nemluvím anglicky a tudíž mám obavu z leteckých přestupů a vstupních kontrol, co s tím?

Součástí všech našich zájezdů jsou i podrobné písemné pokyny, v nichž dáváme důraz na letecké přesuny, přestupy i vstupní procedury. Naše zkušenosti nám umožňují vás přesně informovat o všem, co vás na přesunech čeká. Organizujeme předodletovou schůzku, na které zopakujeme vše podstatné, a na které se také klienti osobně poznají. Hlavně zachovat chladnou hlavu, používat selský rozum, univerzální celosvětový úsměv, který vyřeší spoustu problémů a hlavně se spolehnout na nás a naše pokyny.

 

Co se stane, když dovezu na Nový Zéland nebo do Austrálie štangli vysočiny / jakkoli poruším karanténní a fytosanitární předpisy?

Především - pokud čtete naše předodletové pokyny, nemělo by se to vůbec stát. Potraviny je zakázáno dovážet a toto nařízení platí pro všechny standardní přílety.
Pokud bude závadná položka objevena na rentgenové kontrole vašeho zavazadla, vezmou si vás místní pracovníci stranou, položku v kufru najdou a začne vysvětlování. Pokud to s nimi uhádáte a projde vám to (pravděpodobnost 1%), tak fajn a hlavně nám to neříkejte :) Pokud to neuhádáte, budete to muset na místě nejen vyhodit (jsou zde k těmto účelům speciální kontejnery), ale budete také riskovat pokutu (až několik tisíc dolarů).
Takže znovu - potraviny a závadné položky nedovážet a pokud to chcete pokoušet, jak je libo :) ale zcela na vaši zodpovědnost.

 

Zajišťujete také víza do Austrálie?

Ano, podání žádosti o elektronická turistická víza kat. 651 (e-visitor) je součástí našich služeb a je pro klienty zcela zdarma. Vše probíhá elektronicky - vyplníte pouze jeden formulář a navíc není potřeba nikam zasílat cestovní pas.

 

Proč je potřeba letět do Austrálie / na Nový Zéland se stejným cestovním pasem uvedeným v žádosti?

Protože vstupní dokumenty (víza, eTA) jsou navázány elektronicky na toto číslo pasu a pokud máte jiný cestovní pas, nemusí být vstupní dokumenty považovány za platné a v konečném důsledku to může ohrozit váš vstup do země.

 

Je kvalita hotelů dostačující nebo naopak příliš vysoká?

Hotely, s kterými spolupracujeme, jsme vybírali a vybíráme velice dlouho. Není umění rezervovat kvalitní a velmi drahý hotel. Abychom Vám vyhověli, stanovili jsme si kombinaci následujících kritérií: dobrá lokace hotelu vzhledem k centru města, národního parku, nebo jiné zajímavosti; vysoká kvalita a čistota pokojů; dobrý servis personálu; přijatelná cena pokoje na noc. Pro klienta vždy maximalizujeme užitek z výše uvedeného.

 

Jak probíhá pozemní přeprava během zájezdu?

Doprava je řešena pronájmem mikrobusu (dle velikosti skupiny, obvykle max. 12 osob), průvodce je zároveň řidičem a během cesty podává výklad. Všechny autobusy jsou vybaveny bezpečnostními prvky, klimatizací, pohodlnými sedadly s dostatkem místa. Velká zavazadla mohou být přepravována v zavazadlovém vleku. Ve centru větších měst se pohybujeme pěšky, v kombinaci s městskou hromadnou dopravou (pro oživení programu např. v Melbourne tramvaje, v Sydney trajekty apod.).

 

Kolik si mám vyměnit peněz?

V Austrálii je platba kartou široce rozšířena, a tedy nebudete mít problém uhradit až 80% nákladů pomocí platební karty - doporučujeme embosovanou Visa nebo Mastercard. Na zbytek útraty si vyměňte hotovost - pro základní potřebu vám bude stačit hotovost v řádu cca 200-300 AUD. Konkrétní požadavky na výměnu peněz se také odvíjejí od konkrétního zájezdu - neváhejte se na nás obrátit s dotazem.

 

Překvapilo mě, že snídaně není v ceně. Jak na zájezdu probíhá stravování?

Snídaně nejsou v Austrálii a na Novém Zélandu klasickou součástí ubytování (jako třeba obvykle v Evropě) a jelikož se mnohdy za snídaně připlácí nemalé částky, nemáme snídaně v ceně záměrně. Můžete si je u CK GO2 buď dokoupit, nebo vám dáme rady a tipy kam si zajít na levnější snídani v okolí hotelu, nebo se stravujete sami z vlastních zásob (spousta motelů po cestě má kuchyňku, kde se dá pohodlně vařit za zlomek ceny hotelové snídaně).
Všechny naše zájezdy umožňují více druhů stravování, následný výběr je na vás. Konkrétní doporučení vám poskytne především náš průvodce.
Snídaně - obvykle formou hotelového bufetu, blízké kavárny, či z vlastních zásob (pekárny v okolí hotelu apod.).
Obědy - přes den zastávka v místě, kde je rozchod a klienti se stravují dle svých preferencí (vlastní zásoby, bufety, levné jídelny, restaurace).
Večeře - zcela v režii klienta, příp. na doporučení průvodce.
V okolí hotelů je vždy dostatek možností se pohodlně a kvalitně najíst; pokud tomu tak není, průvodce vás na to upozorní v dostatečném předstihu. Standardní součástí programu jsou také nákupy v supermarketech (klienti dostanou rozchod, nakoupí si a vše se odveze na hotel naším autobusem).

 

Máte kvalitní průvodce?

Všichni naši průvodci jsou plně licencovaní, hovoří česky/slovensky, v Austrálii žijí celoročně a spolupracují s CK GO2 dlouhodobě, většina z nich pak výhradně pod naší hlavičkou - nepoužíváme neznámé externí průvodce. Naši průvodci také vlastní speciální komerční povolení k práci v NP Uluru - Kata Tjuta.

 

Je zájezd fyzicky náročný?

Zájezdy jsou fyzicky nenáročné a jsou vhodné pro všechny věkové skupiny. Většina našich klientů je ve věku 40+, obvykle páry, případně jednotlivci či menší skupiny přátel. Pokud to program vyžaduje, mají klienti na výběr mezi fyzicky méně a více náročnou variantou, stejně tak např. v případě celodenní plavby na Útes.

 

Je potřeba nějaké speciální vybavení?

Na zájezd není potřeba žádné speciální vybavení, seznam doporučených věcí je také součástí předodletových pokynů. Vybavení na šnorchlování dostanete na místě, redukci do zásuvky, síťku proti mouchám, opalovací krém a repelent pořídíte po příletu a vybavení na grilování bude u sebe mít průvodce:)

 

Jaké lze očekávat počasí?

Naše skupinové zájezdy obsahují všechny 3 podnebné oblasti v Austrálii, což sice vede ke kompromisům, ale také k vyšší různorodosti fauny, flóry a zážitků. Přesné informace k vybranému termínu vám rádi poskytneme - obecně lze tvrdit, že v období září - listopad je klima méně náročné, než leden - duben (nejsou tak vysoké teploty, ani vysoká vlhkost). Nutno podotknout, že denní průběh zájezdu průvodci plně přizpůsobují ročnímu období a konkrétnímu počasí - chceme, abyste si zájezd užili na maximum.

 

Jsou v Austrálii jedovatá zvířata a mám se jich bát?

Stručně řečeno - ano, jsou, ale bát se jich nemusíte. Program a aktivity zájezdu jsou sestaveny tak, abyste se v rizikových oblastech vůbec nepohybovali, a když už tam musíte (pralesy, pouštní oblasti apod.), průvodci vám dají podstatné informace a postarají se o vaši bezpečnost. Faktem zůstává, že program z větší části kopíruje vyhlášené lokality, což mj. znamená, že se zde nebudete pohybovat sami (přítomnost ostatních turistů na rušných místech výrazně snižuje riziko výskytu hadů, pavouků apod.). Shrnuto - k hladkému průběhu zájezdu a odstranění obav vám bude stačit selský rozum a respektovat doporučení našich průvodců.

 

Co když mám během dovolené zdravotní problémy? Jak se to řeší?

Záleží na tom, jak moc je to urgentní:

a) je to urgentní a není čas na nic (plavání s krokodýly :)
pak voláte záchranou službu, necháte se ošetřit, vše obvykle platíte hotově, od všeho si necháte účtenky a pak, když je klid, si to necháte od pojišťovny proplatit

b) není to urgentní (roste vám moudrák)
nejdříve zavoláte na asistenční linku pojišťovny (k dispozici v češtině 24/7), tam řeknete co je za problém, oni vás pak nasměrují do nasmlouvaného lékařského pracovistě, obvykle vám i sjednají schůzku
vy se pak dostavíte, necháte se ošetřit a obvykle nic neplatíte, jelikož si to pojišťovna již automaticky vyřídí s pracovištěm sama

c) nemáte žádné cestovní pojištění
jak praví klasik: … “Good luck”, neboli “Hodně štěstí” … :)

Praktická poznámka z deníčku naší CK:
Vzhledem k omezené dostupnosti zdravotní péče (zdravotní střediska a nemocnice jsou pouze ve větších městech, v odlehlých oblastech i stovky kilometrů vzdálená, kde se na první pomoc může čekat i několik hodin) musí každý účastník zájezdu vzít na vědomí, že je sám plně zodpovědný za jeho předem známá zdravotní omezení a bez odkladu o nich cestovní kancelář a průvodce informovat. Je-li taková péče odkladná, pak je čistě na něm, zda bude pokračovat v zájezdu nebo ho přeruší a na vlastní náklady vyhledá zdravotní péči a veškeré další náležitosti s tím spojené (individuální ubytování, doprava, atd.). Nejde-li o neodkladnou péči, pak průvodce/delegát zájezdu nemusí asistovat při pomoci s vyhledáním zdravotního střediska, která by byla na úkor dalších účastníků zájezdu.

Dostaví-li se účastník zájezdu s infekční nemocí nebo jiným předem známým zdravotním omezením, které naruší program pro další účastníky zájezdu, pak ho lze vyloučit ze zájezdu na jeho vlastní náklady.

 

Co dělat, když nám někdo vykrade auto/hotelový pokoj?

Nutno dodat, že se to stává zřídkakdy, ale stává. V takovém případě je především potřeba zavolat policii a nechat si o celé události sepsat protokol. Poté je potřeba kontaktovat nás jako CK a my vám pomůžeme s dalšími kroky, jelikož ty se odvíjí především od toho, jak velká vznikla škoda a co všechno vám bylo odcizeno.

 

Slyšel jsem, že už je zakázaný výstup na Uluru (Austrálie). Má to nějaký vliv na vaše zájezdy / moje zážitky?

Vliv to nemá žádný - výstup na Uluru nikdy nebyl součástí našich zájezdů (respektujeme místní komunity), a tedy nás tato nová skutečnost (od října 2019) nijak neomezuje.
Dobrá zpráva - naše zájezdy samozřejmě v NP Uluru - Kata Tjuta tráví dostatek času a vy si užijete nejen západy slunce, ale také domorodé kulturní centrum, domorodé legendy a vyprávění z úst našich licencovaných průvodců, nenáročné, ale barvité procházky u Uluru a mnoho dalšího.

 

Jak funguje vámi inzerovaná “GPS zdarma”?

Klienti, kteří si u nás zakoupili individuální dovolenou na míru, mají nárok na zapůjčení 1 ks navigace GPS pro jejich cestu po Austrálii / na NZ. Jedná se o přístroj GPS, nejčastěji zn. TomTom (cca 90%) a Garmin (10%). Všechny přístroje jsou dovezené z Austrálie / NZ, mají instalovanou češtinu a v okamžiku předání (nejdříve 14 dní před vaším odletem na dovolenou) budou mít aktualizované nejnovější mapové podklady.
Upozorňujeme, na zapůjčení GPS není právní nárok, a že ve výjimečných případech při organizační nouzi nemusí CK tuto službu plnit - v takovém případě se nejedná o porušení kvality zájezdu dle sjednané Smlouvy o zájezdu.

 

Kde sídlí CK Go2? Kde najdu kancelář?

CK Go2 má kancelář v Praze, adresa: Biskupský dvůr 2, Praha 1, tel.: + 420 222 317 874

 

Mohu přijít na schůzku?

Samozřejmě. Ideální je zavolat předem (tel.: + 420 222 317 874) a domluvit si datum a čas. Ne všichni zaměstnanci Go2 jsou každý den přítomni v pražské kanceláři.

 

Máte pobočku i na Slovensku?

Ano, oficiálním zastoupením CK Go2 na Slovensku je agentura Solid Star (M.R.Štefánika 1180/2, 926 01 Sereď).

 

Proč bych si měl zájezd koupit u Vás a ne u konkurence?

Protože jako specialisté na Austrálii a Nový Zéland nabízíme nejlepší poměr ceny, zážitků a navštívených lokalit na českém trhu - to vše v malé skupině a s doprovodem českého průvodce. Naše zájezdy jsou delší, levnější, obsahují více nekomerčních lokalit a velmi kvalitní ubytování. Oproti jiným CK mají naše zájezdy pevně daný denní program, čímž odpadají ranní diskuse před autobusem ohledně cíle denního programu, a z toho plynoucí pocity zklamání. Naši průvodci navíc mají všechna potřebná povolení a licence. Nejednáme přes prostředníky.

 

Kde najdu další informace?

Především na webech, které se věnují jednotlivým destinacím:
Austrálie a Pacifik: https://www.go2australia.cz/rady-australie
Nový Zéland: https://www.aotearoa.cz/o-nas/casto-kladene-dotazy

Dále na hlavním webu CKGO2: https://www.ckgo2.cz

Dále pak můžete samozřejmě kontaktovat svého garanta.

Najdete nás na facebooku i Instagramu
Dále provozujeme blog: https://chcinacesty.cz

AKTUÁLNĚ